Vanliga frågor
Leverans
Hur lång tid tar det innan min beställning levereras?
Vi har en leveranstid på 2–7 arbetsdagar inom Norden. Cirka 10 arbetsdagar utanför Norden.
Min beställning har inte kommit fram
När ditt paket lämnar vårt lager får du ett e-postmeddelande med en länk genom vilken du kan spåra ditt paket. Om du inte kan se ditt paket via spårningslänken är du välkommen att kontakta oss på info@ani-jewels.com
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Om du inte hämtar ditt paket från ditt upphämtningsställe skickas det automatiskt tillbaka till oss efter 7 dagar. Vi tar ut en avgift på 25 EUR/USD för outnyttjade paket. Se våra köpvillkor.
Finns det en fraktavgift för min beställning?
Vi erbjuder fri frakt över ett visst belopp. Om ditt totala köp understiger detta belopp eller om du väljer en annan fraktmetod än fri frakt debiteras en fraktavgift.
Måste jag betala importtullar och skatter?
Importtullar och skatter kan tillkomma vid leverans och måste betalas av dig, kunden.
Min beställning
När kommer min beställning att skickas?
Beställningar som görs på vardagar före kl. 12 skickas samma dag. Övriga skickas nästföljande vardag.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse
Kontrollera om den har hamnat i din skräppostmapp. Under produktlanseringar och perioder med hög belastning på webbplatsen kan det ta lite tid innan orderbekräftelser kommer fram via e-post. Om du inte har fått din orderbekräftelse dagen efter ett köp, vänligen kontakta oss på info@ani-jewels.com så skickar vi den till dig.
Kan jag avbryta min beställning?
– Du är alltid välkommen att mejla oss på info@ani-jewels.com så hjälper vi dig gärna att kontrollera om det är möjligt.
Kan jag ändra adressen eller annan information i min beställning?
- Du kan alltid mejla oss på info@ani-jewels.com så hjälper vi dig gärna om möjligt. Tyvärr är det inte möjligt om beställningen redan har behandlats.
Returer
Jag vill returnera en vara, hur gör jag det?
- All information om hur man gör en retur finns här .
Jag vill byta en vara, hur kan jag göra det?
Vänligen returnera enligt nedan och lägg en ny beställning med den/de varor du vill byta.
Bifoga en lapp i paketet med ditt ordernummer och kontaktuppgifter och skicka gärna paketet spårbart (inte REK) för att underlätta returhanteringen. Vi rekommenderar Postnords tjänst "Inrikes paket" (välj "Hem" som leveransmetod): https://portal.postnord.com/skikkadirekt/?_ga=2.20947579.2100471577.1669193621-960168910.1667910133 till:
Bonver Logistik
Till: Ani Who
Gåshaga brygga 1 181 85 Lidingö
Så snart vi har mottagit din retur kommer vi att makulera fakturan/återbetala dig.
Jag har skickat en retur, när får jag återbetalningen?
- Inom 30 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalningen sätts in på ditt konto eller så utfärdas en kreditnota.
Hur skickar jag in ett krav?
- Om du anser att du har mottagit en defekt produkt är du välkommen att kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig gärna.
Betalning och återbetalningar
Jag har valt fel betalningsmetod, kan jag ändra detta?
- Tyvärr kan vi inte uppdatera betalningsmetoden för bekräftade beställningar. Om du har några frågor angående din betalning är du alltid välkommen att kontakta vår betalningsleverantör Klarna.
Vilka betalningsmetoder accepteras?
- Kortbetalning (VISA och MasterCard), Trustly och ANI presentkort.
Hur lång tid tar det innan jag får min återbetalning?
- Vi strävar efter att utfärda återbetalningar så snabbt som möjligt, men inom maximalt 30 dagar. Efter att vi har behandlat återbetalningen kommer beloppet att betalas till ditt kort inom 2–5 arbetsdagar. För Trustly återbetalas beloppet senast nästa dag. Vid fakturabetalning ändras beloppet omedelbart, och vid delbetalningar uppdateras beloppet när du får din faktura.
Hur betalar jag med presentkort?
- Du anger ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du anger koden.
Varför fungerar inte mitt kort?
- Det finns flera olika anledningar till att ett kort inte fungerar. Vi rekommenderar att du loggar in på din internetbank och kontrollerar om ditt kort är aktiverat för onlineköp.
Mitt konto och inloggning
Jag kommer inte ihåg mitt lösenord, hur loggar jag in?
- Du kan klicka på "glömt lösenord" så skickas en återställningslänk till dig.
Jag vill radera mitt konto, hur gör jag det?
- Maila vår kundtjänstavdelning på info@ani-jewels.com så raderar vi din profil.
Presentkort
Kan jag köpa fysiska presentkort?
- Ja, du kan köpa ett fysiskt presentkort. Lägg till ett presentkort i din varukorg – i kassan har du möjlighet att välja ett fysiskt presentkort mot en liten extra kostnad.
Hur fungerar digitala presentkort?
- Du får ditt presentkort via e-post direkt efter köpet. Presentkortet är giltigt i 12 månader.
Jag har inte fått något e-postmeddelande med mitt presentkort, vad ska jag göra?
- Börja med att kontrollera din skräppostmapp. Om den inte finns där, vänligen kontakta oss på info@ani-jewels.com så hjälper vi dig.
Hur länge är presentkortet giltigt?
- Presentkortet är giltigt i 12 månader.
Kan jag använda flera presentkort för att göra ett köp?
- Ja, kom bara ihåg att ange alla koder (avgränsade med kommatecken) i kassan.
Kan jag använda ett presentkort för flera beställningar?
- Om du inte använder hela beloppet vid det första köpet kan du använda resterande belopp inom 12 månader vid nästa köp.
Produkter
Hur ska jag ta hand om mina smycken?
– Du kan läsa mer om smyckesvård här .
Har dina smycken någon garanti?
- Hos ANI har du alltid tre års garanti på dina smycken. Garantin täcker tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte skador eller slitage orsakade av kunden. Spara din orderbekräftelse/faktura då den fungerar som garantibevis.
Vilken storlek ska jag ha på mina ringar?
- Se våra storleksguider här .
Vad är förgyllda smycken?
- Förgyllda smycken är täckta av ett lager guld. Alla våra förgyllda smycken har ett lager av 18 karat eller 14 karat guld och kärnan i designen är gjord av olika metaller som sterlingsilver eller mässing. Ta väl hand om dina smycken och skydda förgyllningen. Läs mer om smyckesvård här .
Innehåller dina smycken nickel?
- Alla våra smycken är nickelfria och allergivänliga.
Innehåller dina smycken kadmium?
- Alla våra smycken är kadmiumfria.
PR och samarbeten
Jag har ett förslag på samarbete, vem ska jag kontakta?
- Du är välkommen att mejla vår kundtjänst på info@ani-jewels.com
Kan jag bli återförsäljare av era produkter?
- Vi är så glada att du gillar våra produkter och är intresserad av att bli återförsäljare. Kontakta oss på info@ani-jewels.com för mer information.